Med tjenesten eDialog kan både privatpersoner og virksomheter sende dokumenter til Træna kommune via en sikker og effektiv kanal.

Send inn post via eDialog

Tjenesten krever sikker identifisering, som for eksempel BankID, BankID på mobil MinID, med flere.

Skriv inn hvem som skal ha innholdet (for eksemple sektor, saksbehandler eller lignende) og hva saken gjelder i kommentarfeltet.

Husk: èn forsendelse eller henvendelse per person.

Laster du opp vedlegg, blir disse koblet direkte til sendingen din i saks- og arkivsystemet vårt. Oppgi saksnummeret ditt i tittelfeltet om du sender oss noe til en sak som pågår eller som er under behandling, for eksempel "2022/800 -  navnet på saken..."

Bruk av tjenesten gir mange fordeler

  • Data blir overført kryptert.
  • Det gir en sikker identifikasjon av avsender.
  • Dokumentet blir sendt elektronisk og motatt direkte i vårt sak- og arkivsystem.
  • Vi sparer tid og penger på postgang, porto og registrering.

Når kan du benytte eDialog?

  • når du sender post med konfidensielle opplysninger
  • når du sender dokument til eksisterende sak
  • når du sender ande dokumenter

Når kan du ikke benytte eDialog?

  • hvis kommunen tilbyr egne elektroniske skjema til formålet
  • hvis du har generelle forespørsler (send heller en vanlig e-post)

Nyttig å vite når du fyller ut eDialog-skjema

  • Beskriv hva sendingen handler om i tittelen. Har du allerede et saksnummer fra Træna kommune skriver du dette inn i tittelen
  • Din kommentar blir lagt inn som et eget vedlegg til sendingen
  • Vurder om sendingen inneholder følsomme personlige opplysninger
  • Last opp nødvendige vedlegg
  • Du vil få en kvittering i nettleseren din. Denne blir også sendt til e-postadressen din med referansenummer for sendingen