Vi har fått ny Hjemmeside

Flere av sidene er fortsatt under redigering.

Les mer om Vi har fått ny Hjemmeside

eDialog

Med tjenesten eDialog kan både privatpersoner og virksomheter sende dokumenter til Træna kommune via en sikker og effektiv kanal.

Send inn post via eDialog Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

 

Tjenesten krever sikker identifisering, som for eksempel BankID, MinID, med flere.

Skriv inn hvem som skal ha innholdet (for eksempel sektor, saksbehandler eller lignende) og hva saken gjelder i kommentarfeltet.

Husk: én foreldelse eller henvendelse per person.

Laster du opp vedlegg, blir disse koblet direkte til sendingen din i saks- og arkivsystemet vårt. Oppgi saksnummeret ditt i tittelfeltet om du sender oss noe til en sak som pågår eller som er under behandling, for eksempel “2025/10 - navnet på saken…”

Du vil få en kvittering i nettleseren din. Denne blir også sendt til e-postadressen din med referansenummer for sendingen.

Bruk av tjenesten gir mange fordeler:

  • data blir overført kryptert
  • det gir en sikker identifikasjon av avsender
  • dokumentet blir sendt elektronisk og mottatt direkte i vårt sak- og arkivsystem
  • vi sparer tid og penger på postgang, porto og registrering

Når kan du benytte eDialog:

  • når du sender poste med konfidensielle opplysninger
  • når du sender dokument til eksisterende sak
  • når du sender andre dokumenter

Når kan du IKKE benytte eDialog:

  • hvis kommunen tilbyr egne elektroniske skjema til formålet
  • hvis du har generelle forespørsler (send heller en vanlig e-post)

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?